Een nieuw merk als oplossing om twee bestaande merken te versterken
Briefing
Het team van Flanders@Work zorgt al vijf jaar voor HR maatwerk vanuit hun kantoren in Antwerpen, Beringen en Herentals. Hierbij focust het bedrijf zich hoofdzakelijk op arbeidersprofielen en bedrijven met zeer concrete en vaak dringende vragen in de beveiligings- en havenindustrie. Enkele jaren terug werd Professionals@Work opgericht, een tweede bedrijf op maat van werkgevers met nood aan specifieke en vaak high-end bediendeprofielen.
Omdat Flanders@Work in de huidige vorm dit jaar vijf kaarsjes mocht uitblazen vonden ze dit de perfecte gelegenheid om alles in een nieuw jasje steken, Professionals@Work vorm te geven en een magazine te creëren waarin het verhaal van de beide merken wordt vertelt aan de hand van klantengetuigenissen alsook verhalen en inzichten van diverse teamleden. Hiervoor klopten ze aan bij Bruiz.
Idee
Om versplintering te vermijden tussen twee bedrijven, werd in eerste instantie een overkoepelend merk in het leven geroepen. Een merk waaronder zowel het team van Flanders- en Professionals@work naar buiten kon komen met een HR totaaloplossing. Dit merk werd Together@Work genoemd, een naam die mooi past in het rij’tje en benadrukt dat samenwerken als team onderling, maar ook met werkgevers en werknemers, kenmerkend is voor het HR maatwerk waar ze voor zorgen. Voor Together@Work werd een beknopte huisstijl ontwikkeld, een website en magazine waarin het verhaal van Flanders- en Professionals@Work mooi samenkomt.
Vanaf het moment dat Together@Work als koepelmerk op punt stond, werd de identiteit en boodschap van zowel Flanders- als Professionals@Work scherpgesteld. Met ‘Vind wat je zoekt’ benadrukten we voor Flanders@Work de zekerheid op resultaat van hun aanpak, gekoppeld aan een kleurrijke en hippere look & feel. Voor Professionals@Work focusten we ons bewust op het samenwerkingstraject met werkgevers en werknemers. Dit vertaalden we naar de baseline ‘Samen succesvol’ gekoppeld aan een meer corporate look & feel waarin visueel het positieve effect van (h)echt samenwerken wordt getoond.
Resultaat
Door de verhalen te stroomlijnen, zowel qua merkverhaal als look & feel, waren alle ingrediënten aanwezig voor on- en offline campagnes. Dit resulteerde in nieuwe websites, social media content en contentplannen alsook offline campagnemateriaal voor beurzen en andere gelegenheden.
Een mooi verhaal van succesvolle merken mogen stroomlijnen, is een geweldige uitdaging