Enkele kleine ingrepen zorgen voor een folder waar je happy van wordt
Briefing
Het bekende Happyland met winkels in heel Vlaanderen, verdeelt jaarlijks verschillende stunt- en actiefolders om hun uitgebreide assortiment in de kijker te zetten. Toch blijft Happyland met het gevoel zitten dat ze te veel als speelgoedwinkel gezien worden in plaats van als winkel met een ruim aanbod aan huis-, tuin- en vrije tijdartikelen. Bij Bruiz kregen we de vraag hoe we duidelijker kunnen maken dat Happyland veel meer is dan speelgoed alleen?
Idee
Om het ruime aanbod aan producten zo goed mogelijk in de kijker te zetten, zochten we in eerste instantie naar een nieuwe opmaak voor de folders. We wilden de producten op een efficiënte en aantrekkelijke manier weergeven door een doordachte combinatie van telkens 3 themakleuren, voldoende witruimte en sfeerbeelden. Dit vulden we aan met clevere quotes, vaak met een knipoog, om te zorgen voor meer happiness tijdens het lezen van de folders. Deze aanpassingen zorgen instant voor een frissere look-and-feel. Op de cover combineerden we de huisstijl telkens met één sfeerbeeld als eyecatcher. Ook hier versterkten we het beeld met een leuke boodschap in lijn met het thema van de folder.
Resultaat
De opmaak die zowel online als in geprinte media volledig tot z’n recht komt, zorgt voor een optimaal bereik. Met deze visuele lijn bezorgden we Happyland een stevige basis voor extra uitingen zoals signalisatie in de winkels en de toekomstige nieuwe website. Door bewust te kiezen voor beelden en teksten waar je happy van wordt, slagen we erin om het DNA van Happyland opnieuw vorm te geven op een behapbare manier voor een breed publiek.
Een nieuwe visuele stijl om happy van te worden