/ Work / Quality Nuts

De rebranding van een premium notenmerk

Briefing

Quality Nuts is sinds 1989 een gevestigde waarde in het Belgische noten- en gedroogde vruchtenlandschap. Eind 2021 nam Ranobo het bedrijf uit Tienen over, vastberaden om het succes van Quality Nuts naar nieuwe hoogtes te tillen. De eerste stap in dit proces was de rebranding van dit premium merk. De doelgroep: eigenaars van speciaalzaken die enkel de beste producten binnen een bepaald segment willen verkopen.

Idee

Quality Nuts onderscheidt zich van andere merken door hun passie voor kwaliteitsproducten. Hier vind je enkel de grootste kalibers noten terug, de sappigste gedroogde vruchten, de beste herkomsten, … De branding heeft dan ook minder als doel om Quality Nuts zelf bekend te maken maar hoofdzakelijk om hun topproducten in de kijker te zetten. In lijn met dit idee kozen we voor een helderwitte look & feel omringd met natuurlijke elementen (nerven) in 4 verschillende kleuren die de productcategorie weergeven. Ook bij het creĆ«ren van de verpakkingen lag de focus op de producten. We kozen voor sobere, recycleer- en hetsluitbare verpakkingen waarin je veel product ziet. USP’s als ‘Met de hand geselecteerd’ worden typografisch in de verf gezet.

Resultaat

Het concept voor Quality Nuts werd vertaald naar een nieuw logo, vier nieuwe verpakkingen, een nieuwe website, social media content, een productoverzicht en -fotografie. Dit alles werd eind 2022 gelanceerd en kreeg meteen zeer positieve feedback van diverse klanten.

Case quote afbeelding

De complimenten die we kregen via de klanten van Quality Nuts waren fantastisch!

Scroll to Top