/ Work / Optiek De Belser

346 brillen zorgen voor 221 deelnemers

Briefing

Optiek De Belser was al jaren een gevestigde waarde in Tervuren. Begin januari 2021 openden ze een tweede vestiging in Herentals, de thuisbasis van de eigenaar. Omdat Covid het dagelijkse leven toen nog volop in de war stuurde, verliep de opening onder de radar. Na twee jaar de Herentalse markt te verkennen was het eind 2022 tijd om een eerste campagne op te zetten. Het doel: meer bezoekers in de winkel in Herentals genereren en meer lokale awareness rond de optieker creëren.

Idee

Om de online en fysieke interactie met de winkel te vergroten, gebruikten we de mooie vitrine van de prachtige winkel in het centrum van Herentals als campagnebeeld. Deze werd volledig bestickerd met witte brillen. De actie was eenvoudig: raad hoeveel brillen er op de ramen kleven en maak kans op een citytrip, iPad of zonnebril. De actie liep van 1 tot en met 31 december, tijdens de drukste winkelmaand van het jaar. We communiceerden de wedstrijd via een huis-aan-huis mailing (naar 6.000 adressen), een lokale social media campagne en posters aan de winkel zelf. Het doel: zoveel mogelijk geïnteresseerden naar de winkel krijgen en vooral zoveel mogelijk nieuwe e-mailadressen verzamelen. Om deel te nemen, moest je simpelweg surfen naar een unieke actiepagina waar je twee vragen moest beantwoorden en je gegevens achterlaten.

Resultaat

Van 1 tot en met 31 december namen maar liefst 221 mensen deel aan de wedstrijd. Tijdens deze maand konden we meermaals Optiek De Belser online in the picture zetten en verhoogde het engagement met 250%. Tegelijkertijd vond Optiek De Belser op een laagdrempelige manier de weg naar 6.000 Herentalsenaren. De eerstvolgende e-mailing die werd verstuurd, behaalde een openingsratio van 72%, goed voor 40% meer dan het gemiddelde.

Case quote afbeelding

1 wedstrijd, 221 deelnemers, 346 brillen en 3 gelukkige winnaars. Mooi eindresultaat!

Scroll to Top