/ Work / Plukke

Branding en online marketing van A tot Z

Briefing

In 2020 groeit bij Stephanie Delanote het idee om een webshop op te richten die heerlijke noten en gedroogde vruchten voordelig aanbiedt. In 2021 krijgen we met Alwagraafis de kans om dit project van A tot Z vorm te geven. Zowel qua naam, branding als on- en offline marketing.

Idee

Samen met enkele ervaren partners uit ons netwerk geven we de nieuwe shop vorm. Na een uitgebreid DNA-onderzoek komen we tot een uniek merkverhaal en een duidelijke visie. In een brainstorm met Annemie Willems van Graciosa volgt de naam Plukke uit deze input, Noors voor kiezen en een Kempische knipoog naar het gemak waarop je heerlijke natuurproducten zal kunnen grijpen uit de webshop. De klant is meteen overtuigd en een nieuw merk is geboren. Voor het logo en de look & feel kiezen we voor kleur en happiness. Het merk Plukke moet feelgood zijn en uitgepuurd. Wanneer de wireframes voor de shop klaar zijn, wordt de nieuwe webshop volledig uitgewerkt door Flux onder onze creatieve begeleiding. Om te zorgen dat het campagneconcept online zal resoneren, gaan we een partnership aan met Socialise. Na enkele strategische brainstorms worden campagnes uitgewerkt voor Meta en Google. Deze worden vanaf de pre-launch ondersteund door e-mailmarketing via Hubspot. Goed voor meer dan 100 e-mailadressen, nog voor de lancering van de shop.

Resultaat

Met een omzet van € 1.800 tijdens de eerste twee weken en maar liefst 266 contacten sinds de lancering, kunnen we van een geslaagde start spreken. De nieuwe webshop heeft een heel eigen smoel die duidelijk aanslaat bij de doelgroep. Plukke onderscheidt zich door het slimme en kwalitatieve aanbod, de doordachte branding en kleurrijke look & feel. Hoe de shop op termijn zal groeien is nog niet 100% zeker, maar de ambities zijn er. We hopen op 1 jaar tijd bij de gevestigde waarden in de online verkoop van noten en gedroogde vruchten te horen. Daarnaast willen we een unieke online speler zijn die bereikbaar is en als geen ander inzet op service.

Case quote afbeelding

Van een wit blad tot goed gevulde webshop met een unieke look & feel en tone of voice. Een droomopdracht.

Scroll to Top