/ Work / Bike-Inn

Een geslaagde opening voor de derde vestiging van Bike-Inn

Briefing

Bike-Inn is een gerenomeerde fietsspeciaalzaak met een fantastisch aanbod aan e-bikes, bakfietsen, koersfietsen, stadsfietsen en fietsbenodigdheden. Dit bedrijf ademt samen met de fiets opweg zijn. In hun eigen atelier zorgen diverse experts voor alle nodige optimalisaties aan fietsen alsook voor het nodige onderhoud. Bike-Inn telt momenteel drie vestigingen. Voor de opening van hun prachtige vestiging in Herentals zochten ze naar een concept, plan van aanpak en een campagne voor een geslaagd openingsweekend.

Idee

Het mooie aanbod van Bike-Inn maakte het organiseren van een leuke wedstrijd mogelijk. Deze wedstrijd werd dan ook de spil van de campagne. Tijdens de Bike-In Open Days maakte je kans op een Specialized Turbo Como SL 4.0 t.w.v. € 2.800. Hiervoor moest je tijdens het openingsweekend langskomen, raden hoeveel golfballen er in de bak van een Urban Arrow zaten en het wedstrijdformulier invullen. De campagne werd volledig rond deze wedstrijd opgehangen. We zorgden voor een huis-aan-huis flyer, social media campagne, P.O.S.-communicatie en een persbericht. Dit alles werd twee weken voor de Open Days gelanceerd.

Resultaat

Tijdens de Open Days ontving Bike-Inn maar liefst 3.500 bezoekers in hun nieuwe winkel in Herentals. Er zaten 1.200 golfballen in de Urban Arrow en 324 mensen deden mee met de wedstrijd. Tegelijkertijd verscheen een dubbele pagina artikel rond Bike-Inn in de krant en werd via social media heel wat extra awareness gecreëerd.

Case quote afbeelding

Met maar liefst 3.500 bezoekers, kunnen we spreken van een geslaagd openingsweekend.

Scroll to Top