/ Work / So Apero

De branding van een nieuw Ranobo concept.

Briefing

Voor een nieuw concept vroeg Ranobo ons voor een volledige branding: van een nieuwe naam en look & feel tot verpakkingen, displays, POS-materiaal en productfiches. Het doel van Ranobo was om met dit concept een plek te veroveren in de snackrayon van supermarkten. Om op meer plaatsen aanwezig te zijn op de winkelvloer en zo ruimte vrij te maken in de klassieke Ranobo-rayon voor nieuwigheden. Het gamma van dit concept werd samengesteld op maat van drukbezette mensen. Klanten die plots volk over de vloer krijgen en nog snel iets lekkers op tafel willen zetten.

Wat dit concept extra speciaal maakt, is dat de producten goedkoper worden naargelang je bepaalde combinaties maakt. De producten werden zo geselecteerd dat je voor slechts €5 of €6 verschillende combo’s kon maken. In totaal krijgen de klanten drie keuzes. Hierbij was het enorm belangrijk dat het grafisch meteen duidelijk is welke keuzes er kunnen gemaakt worden. Als kers op de taart liet Ranobo speciaal voor dit nieuwe gamma op maat gemaakte PET-potjes produceren voor de perfecte snackhoeveelheid. Potjes die links en rechts werden voorzien van een blinddruk met het logo.

Idee

Omdat dit nieuwe concept zich perfect leent voor momenten van samenzijn en onverwachte gezelligheid, kwam de naam ‘So Apero’ naar boven. Een korte en krachtige naam op maat van de momenten waarop van het nieuwe aanbod genoten kan worden.

Het belang van gezelligheid en warmte, vroeg ook om een nieuw kleurenpallet. Een een pallet dat opvalt in de snackingrayon, voldoende zachtheid uitstraalt en meteen mensen een goed gevoel geeft. De basis van dit pallet waren de drie kleuren (rood, oranje en groen) voor de drie verschillende combinaties. Deze werden ondersteund door een zacht, neigend naar munt, groen voor extra frisheid.

Voor het logo gingen we aan de slag met gekende RANOBO-elementen. Om de fun van het nieuwe concept echter extra in de verf te zetten, kozen we voor een reeks op maat gemaakte illustraties die knipogen naar geweldige aperitiefmomenten. Met al deze elementen gingen we vervolgens aan de slag voor de ontwikkeling van de verpakkingen, productfiches en een display.

Met speciaal ontworpen wobblers en shelftalkers kunnen supermarkteigenaren de rayon zelf aankleden om het concept extra duidelijk te maken. Deze verstereken ook de visuele link met Ranobo, gekend voor zijn kwalitatieve noten en gedroogde vruchten.

Resultaat

So Apero is klaar om de harten van consumenten te winnen in de snackingrayon van supermarkten. Het biedt hen de kans om nieuwe smaken te ontdekken en snel lekkers op tafel te toveren. Voor de supermarkteigenaren is het de uitgelezen kans om hun aanbod uit te breiden en de gekende Ranobo-kwaliteit op meerdere plaatsen in de winkel aan te bieden.

Case quote afbeelding

De uitgelezen kans om de gekende Ranobo-kwaliteit op meerdere plaatsen in de winkel aan te bieden.

Scroll to Top