/ Work / Filcow

Hoe maken we deze wedstrijd bekender in Vlaanderen en Europa?

Briefing

Elk jaar organiseert RedFed The Filcow, een uitdagende 2-daagse waar redders van over de hele wereld de krachten met elkaar meten in diverse proeven op het strand van Oostende en in zee.

 

Hoewel The Filcow een begrip is in de wereld van het reddend zwemmen, is het weinig bekend bij het grote publiek. Hoe kunnen we in 2023 de eerste stappen zetten om van The Filcow een bekend sportevent te maken in Vlaanderen?

Idee

Als eerste stap werd van The Filcow een ├ęcht merk gemaakt. Aan de hand van een stevig logo met opvallende ‘F’, een verhelderende baseline en golvende huisstijl gaven we de wedstrijd een uniek gezicht.

 

De dynamische huisstijl werd gecombineerd met straffe beelden uit de databank van The Filcow. Deze beelden zetten we vervolgens extra kracht bij met de slogan ‘The Biggest Lifesaving Competition At The Beach’. Zo kwamen we tot opvallende campagnebeelden die het opzet meteen duidelijk maakten en meteen tot de verbeelding spraken.

Resultaat

De volgende stap om The Filcow bekender te maken, was zorgen voor de nodige ondersteuning. We ontwikkelden hiervoor een sponsorbrochure en website met meer praktische info en de mogelijkheid om in te schrijven.

 

Op die manier werden in 2023 maar liefst 402 deelnemers geregistreerd uit 5 verschillende landen. Zij namen in het weekend van 8 en 9 juli deel aan 11 proeven. Hiermee groeide het aantal deelnemers spectaculair en werd een grote stap in de juiste richting gezet naar een bekend sportevent.

Case quote afbeelding

Een aanpak in fasen was de noodzakelijke eerste stap

Scroll to Top